Dzień dobry zza krzaka.
Mniam, mniam, oskarenka. No to ziu!OSKARENKA 2011BEST PICTURE /stawiam na “The King’s Speech”, unikatowo bezblednie zrobiony film. MiSZCZostwo. Jednoczesnie uwazam, ze Akademia popelnila smierdzace faux pas, nominujac obok takiego wspanialego filmu gniot pt “The Social Network”, bum! PS A polskie tlumaczenie tytulu, czili “Jak zostac krolem” nominuje do zenady roku/(piekny, madry i potrzebny ludziom film, choc uwazam, ze Wallis Simpson byla troche przejaskrawiona, a Winston Churchill zupelnie siebie nie przypominal, no ale to sa detale...) #zasadniczo zgadzam się z szanownymi przedmówczyniami. Ja tym razem oceniam li tylko subiektywnie, żadnej polityki, ani zgadywania gustu publisi czy krytysi. Jednocześnie nie zamierzam przepuścić okazji i pochwalić się, że widziałam WSZYSTKIE filmy nominowane w tej kategorii. Zaraz znajdę, co Emcia pisała o The Kids Are All Right, bo u mnie było zdziwienie classic, że już nie wspomnę, że pora umierać!# Black Swan (
tytułu dla KR – Czarny łabędź) - Mike Medavoy, Brian Oliver and Scott Franklin
The Fighter - David Hoberman, Todd Lieberman and Mark Wahlberg
Inception
Incepcja - Emma Thomas and Christopher Nolan
The Kids Are All Right
Wszystko w porządku- Gary Gilbert, Jeffrey Levy-Hinte and Celine Rattray
***#### &&&&The King’s Speech
Jak zostać królem? - Iain Canning, Emile Sherman and Gareth Unwin
127 Hours
127 godzin - Christian Colson, Danny Boyle and John Smithson
The Social Network - Scott Rudin, Dana Brunetti, Michael De Luca and Ceán Chaffin
Toy Story 3 - Darla K. Anderson
True Grit
Prawdziwe męstwo - Scott Rudin, Ethan Coen and Joel Coen
Winter’s Bone
Do szpiku kości. ( w pracy mamy kolegę o nazwisku Winter i mowimy o tym filmie “Kość Wintera”, hi hi)- Anne Rosellini and Alix Madigan-Yorkin
ACTOR IN A LEADING ROLE /jednoglosnie Colin Firth. Za skromnosc i klase gry aktorskiej/(i za to ze nie dostal Oskara w roku ubieglym roku) #Zdecydowanie Colin. Sevres gry aktorskiej. Ciarki po plecach. Kto mówi, że film nudny i król jakiś taki żałosny, ten …no, nie wiem, niedobry!#Javier Bardem - Biutiful
Jeff Bridges - True Grit
Jesse Eisenberg - The Social Network
*** #### &&&&Colin Firth - The King's Speech
James Franco - 127 Hours
ACTOR IN A SUPPORTING ROLE /Christian Bale albo Geoffrey Rush. Stawiam na Fightera/(Christian Bale, bo on byl w tym filmie PRAWDZIWYM Fighterem. #Tu mam serce rozdarte, bo Geoffrey Rush też wspaniały. Ale Chrystianowi szacunek! I wiecie, na Fighterze olśniło mnie, że profesor Jerzy Wójcik, operator, dawno zdradził nam na studiach tajemnicę dobrego filmu i od razu ostrzegam, że to banalnie zabrzmi, a jest trudne prawie tak, jak zrobienie komedii – bohater musi przejść przemianę. Tyle. Zakończenie nie musi być szczęśliwe, dialogi nie muszą być doskonałe, ale jak zmienimy się razem z bohaterem, to jesteśmy w domu. Czyli dwa warunki dobrego filmu@Bronka i wiedza jej mistrzów - do stu minut i przemiana bohatera. BUM! I w ogóle, Fighter zrobił na mnie wrażenie, nie powiem, a oglądałam jako ostatni z listy#***#### &&&&Christian Bale - The Fighter
John Hawkes - Winter's Bone
Jeremy Renner - The Town
Mark Ruffalo - The Kids Are All Right
Geoffrey Rush - The King's Speech
ACTRESS IN A LEADING ROLE /wbrew przepowiedniom Krysztalowej Kuli, ze wygra Natalie Portman, stawiam na Jennifer Lawrence. Lubie skromnie wyczarowane role, takie prawie paradokumentalne, prawdziwe, emocjonalne i szczere. Nie lubie rol prosto w twarz, chcacych wywrzec najwieksze wrazenie na publisi, podanych na zlotej tacy (sorki-rosolki Natalie P./krysztalowa kula nigdy sie nie myli. Albercia mowi, ze miedzy rolami Natalie P. I Jennifer L. mozna by zrobic bardzo ciekawe studium porownawcze. Taaaak, Natalie wyciaga z rekawa bez skrupulow wszystko co jej bozia dala. Epatuje tragedia, JEST primabalerina, gra na cala scene. Podczas kiedy, czek, Jennifer w swoim bolu i tragedii wtapia sie w krajobraz Ozarku. Dwie piekne, kontrastowe role, ktore doskonale pasuja do wlasnych filmow. Oskara dostanie Natalie, po to tez zeby calemu swiatu uzmyslowic, ze kobita-przy nadziei i zachwianiu hormonow doznaje dziwnych olsnien i skojarzen jak sie dorwie do mikrofonu zeby dziekowac za Oskara, hihi....BUM!) #Ech, ja daję Oskara Natalie lekko. Film dyskusyjny i w sumie wydmuszka, ale Natalie mnie tyka najcelniej.#Annette Bening - The Kids Are All Right
Nicole Kidman - Rabbit Hole
***Jennifer Lawrence - Winter's Bone
#### &&&& Natalie Portman - Black Swan
Michelle Williams - Blue Valentine
ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE /Hailee Steinfeld uratowala film braci C. I miedzy innymi za to (hi hi) nalezy jej sie nagroda/to az tak zle bylo z tym filmem? Hihi...no tak, jak cala Hameryka wali drzwiami i oknami na film do kina to nie moze byc dobrze, hihi...Tez obstawiam Hailee, ale bez cynicznych podtekstow, niech zyje mlodosc i talent. I niech sie Justin Bieiber uczy!)#
Justin kto? Ok, każdy wiek ma jakiegoś potworka:) Ja stawiam na mamuśkę – ta fryzura, ten makijaż, ten nieświadomy dramat! Osobna nagroda dla Sióstr - if you know what I mean, hi hi#Amy Adams - The Fighter
Helena Bonham Carter - The King's Speech
Melissa Leo - The Fighter
&&&& ***####Hailee Steinfeld - True Grit
Jacki Weaver - Animal Kingdom
ANIMATED FEATURE FILM /Toy Story 3, za to ze jest to film nie tylko dla dzieci ale rowniez dla ich rodzicow. PS Emciu, “The Illusionist” jest o uwolnieniu krolika z klatki, no bo przeciez nie o pedofilii, auc! I chociaz wole styl animacji z Iluzjonisty, to i tak stawiam na Toy Story/(no wlasnie, ten "Iluzjonista" to moze jest dla rodzicow ale raczej nie dla dzieci...a i tak dosyc ciezko podany. Zostaje przy "Toy Story 3", choc uwazam, ze "Toy Story 4" jest juz zdecydowanie zbyteczna.) #Łeeeee, w takim towarzystwie, to łatwy wybór, ja się tak nie bawię!#How to Train Your Dragon - Chris Sanders and Dean DeBlois
The Illusionist - Sylvain Chomet
***#### &&&& Toy Story 3 - Lee Unkrich
ART DIRECTION /proponuje dwie kategorie – Prawdziwy Set Decoration i Komputerowo Wyczarowany Set Decoration. Do Prawdziwego zaliczam “The King’s Speech”, do Komputerowego “Alice” albo Inception”/ (uwazam, ze sciana w pokoju Lionela z poczatkow filmu byla absolutnym szczytem artyzmu, wielka szkoda, ze ja pociagnieto swieza farba i do tego w fikusny falisty wzorek) #a ja Królowi tylko dlatego, że nie zwróciłam na nią uwagi. Czyli dla mnie była w sam raz#Alice in Wonderland - Robert Stromberg (Production Design); Karen O'Hara (Set Decoration)
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 - Stuart Craig (Production Design); Stephenie McMillan (Set Decoration)
Inception - Guy Hendrix Dyas (Production Design); Larry Dias and Doug Mowat (Set Decoration)
***#### &&& The King’s Speech - Eve Stewart (Production Design); Judy Farr (Set Decoration)
True Grit - Jess Gonchor (Production Design); Nancy Haigh (Set Decoration)
CINEMATOGRAPHY /za moje ulubione swiatlocienie - Danny Cohen/glownie za zimowe powietrze podczas przechadzek i przemowienia Bertiego, sfilmowac szron to troche trudniejsze niz uchwycic wielkie platki sniegu w "True Grit") #No dobra, dam coś Incepcji, bo jakiś to przełom był i na długo zapamiętam ten ból głowy po projekcji w 3D i obrazy, których nie mogłam wyrzucić z pamięci#Black Swan - Matthew Libatique
&&&Inception - Wally Pfister
***####The King’s Speech - Danny Cohen
The Social Network - Jeff Cronenweth
True Grit - Roger Deakins
COSTUME DESIGN /No bez dwoch zdan “Alice”. Brawa dla Colleen Atwood/(niech zyje zdezelowany kapelusz Mad Hattera i kuse kiecki Alberci, tfu, Alicji!) #Ja tam boję sie Alicji, po wersji Burtona jeszcze bardziej. Może coś dla Prawdziwego męstwa? Jak sobie przypomnę, to od razu czuję ciężar tych ubrań i to mi jakoś pasuje w ich sytuacji…#[color]
[color=#000080]***####Alice in Wonderland - Colleen Atwood
I Am Love - Antonella Cannarozzi
The King’s Speech - Jenny Beavan
The Tempest - Sandy Powell
&&& True Grit - Mary Zophres
DIRECTING /David O. Russell za to, ze poradzil sobie ze zwariowana rodzinka Fighterow/(obstawiam "Fightera" za sceny na ringu ktorych nie widzialam, hihi....) [color=#0000FF#]Hm, tu każdemu bym dała za coś innego, ale niech tam – idę z Druhnami, oprzeć się pokusie nowoczesności i szybszego tempa to sztuka#[/color]
Black Swan - Darren Aronofsky
***#### &&& The Fighter - David O. Russell
The King’s Speech - Tom Hooper
The Social Network - David Fincher
True Grit - Joel Coen and Ethan Coen
DOCUMENTARY FEATURE /”Restrepo” - za prawdziwy dokument, bez epatowania propaganda, bez pouczania i wskazywania jedynej slusznej drogi. PS “Exit through the Gift Shop” powinien znalezc sie w zupelnie innej kategorii pt “manipulacja publisia”. I prosze mi nie wmawiac, ze graffiti to jest ART. Jak mawia Pan Fizyk, jest art i ART/ (Scianu, czy "Restrepo" to nie jest przypadkiem dokument wojenny? Auuuc! Dobra, dobra, sama sprawdze, mam zamowiony, powinnam zdazyc przed Oskarami. Obstawiam "Exit through the gift shop", bo pokazuje jak plynna jest granica miedzy pasja a szalenswem, sztuka a SZTUKA, profesjonalizmem a amatorszczyzna) #Nic nie widziałam, pozostaję bez oddania głosu#[color]
[color=#BF4040]####Exit through the Gift Shop - Banksy and Jaimie D'Cruz
Gasland - Josh Fox and Trish Adlesic
Inside Job - Charles Ferguson and Audrey Marrs
***Restrepo - Tim Hetherington and Sebastian Junger
Waste Land - Lucy Walker and Angus Aynsley
DOCUMENTARY SHORT SUBJECT /wybieram w ciemno i stawiam na dzieci/(ja tez w ciemno, stawiam na ludzi) #Stracę opinię, ale niech będą dzieci# A Druhny czytały może w ostatnich Wysokich obcasach, jak samotny trzydziestolatek nakrywał ciasto szmatką, żeby nie zmarzło? Jak nie czytam WO, tak to mi się trafiło i zostanie#Killing in the Name - Jed Rothstein
Poster Girl - Sara Nesson and Mitchell W. Block
***Strangers No More - Karen Goodman and Kirk Simon
Sun Come Up - Jennifer Redfearn and Tim Metzger
#### &&& The Warriors of Qiugang - Ruby Yang and Thomas Lennon
FILM EDITING /czili poradnik jak zmontowac oczywisty film tak, zeby zaskoczyc i nie zanudzic widzow, brawo!/]
(dla pana Jona Harrisa, ze wyedytowal tak, ze dalo sie ten film przynajmniej czesciowo ogladac, brrrr....) #znów muszę się zgodzić, bo to, co wyprawiało się wśród tych kamieni z kamerą zasługuje na nagrodę. I dlaczego brr? Jak sobie pościelesz trochę…#Black Swan - Andrew Weisblum
The Fighter - Pamela Martin
The King’s Speech - Tariq Anwar
***#### &&& 127 Hours - Jon Harris
The Social Network - Angus Wall and Kirk Baxter
FOREIGN LANGUAGE FILM /obstawiam w ciemno, bo z opisu filmow czuje, ze to jest metafora naszych czasow. Niech sie “The Social Network” uczy metafor/(widzialam tylko Biutiful i szarpnal mna wystarczajaco i to w bardzo ludzki sposob. Oskar raz! Zara, zara, jezeli to jest film z Meksyku, to dlaczego akcja rozgrywa sie w Barcelonie?) #To ja daję po znajomości.#####Biutiful - Mexico
***Dogtooth - Greece
&&& In a Better World - Denmark
Incendies - Canada
Outside the Law (Hors-la-loi) - Algeria
MAKEUP /az strach sie bac/(tak dla draki obstawiam Adrien Morot i "Barney's Version". Zastanawia mnie czy w "Wilkolaku" makijaz nie zostal uwypuklony podczas edycji z pomoca komputera....I z calym szacunkiem dla opowiesci syberyjskiej, ale pytam, jakiego talentu trzeba zeby twarze aktorow zrobic na upaprane blotem i znojem? Widzialam tylko Barneygo, zeby nie bylo.) #Nie wiem, nie znam się. I dalej nie rozumiem, dlaczego raz nominowanych jest dziesięć filmów, a raz trzy#####Barney’s Version - Adrien Morot
The Way Back - Edouard F. Henriques, Gregory Funk and Yolanda Toussieng
***The Wolfman - Rick Baker and Dave Elsey
MUSIC (ORIGINAL SCORE)
/Hans Zimmer w demonicznej formie/(dla rownowagi obstawiam pana Desplata, za pare pamietnych motywow, np. gdy krol George wedruje korytarzem jak na stracenie przed mikrofon przy dzwiekach symfonii Beethovena , hihi..., no i zeby te wszystkie nominacje dla "Kings Speech" nie poszly na marne.) #A niech SE nie idą. I w nosie mamy wyniki widowni w kinach, co ne?#How to Train Your Dragon - John Powell
***Inception - Hans Zimmer
#### &&& The King’s Speech - Alexandre Desplat
127 Hours - A.R. Rahman
The Social Network - Trent Reznor and Atticus Ross
MUSIC (ORIGINAL SONG) /bez dwoch zdan “If I Rise”/(oj jak ja mam ochote zbojkotowac te kategorie...Przepraszam ale to nie sa, nie powinny byc, piosenki oskarowe, czy juz nie ma teksciarzy z krwi i kosci? I juz od kilku lat to samo...Albercia mimo wszystko stawia na milosc. Niech ma.) #Miłość jest najważniejsza, trudno, hi h#iCountry Strong "Coming Home" - Music and Lyric by Tom Douglas, Troy Verges and Hillary Lindsey
####Tangled "I See the Light" - Music by Alan Menken; Lyric by Glenn Slater
*** &&& 127 Hours "If I Rise" - Music by A.R. Rahman; Lyric by Dido and Rollo Armstrong
Toy Story 3 "We Belong Together" - Music and Lyric by Randy Newman
SHORT FILM (ANIMATED) /widzialam tylko jeden, no to stawiam na prosta ale jednak wymowna historie/(Gruffalo to jedyny film ktorego nie udalo mi sie zobaczyc w tej kategorii, BARDZO podobal mi sie "Madagaskar carnet de voyage" za wyobraznie i efektowne polaczenie wielu stylow graficznych. #Ja się znów nie znam, mimo że oczy od oglądania bolą#Day & Night - Teddy Newton
***The Gruffalo - Jakob Schuh and Max Lang
Let’s Pollute - Geefwee Boedoe
The Lost Thing - Shaun Tan and Andrew Ruhemann
####Madagascar, carnet de voyage (Madagascar, a Journey Diary) - Bastien Dubois
SHORT FILM (LIVE ACTION) /Afryka, bum!/ (tych chwilowo nie obstawiam, mam nadzieje, ze jeszcze z nimi zdaze przed oskarowa gala) #kurka wodna, jak wyżej#The Confession - Tanel Toom
The Crush - Michael Creagh
God of Love - Luke Matheny
***Na Wewe - Ivan Goldschmidt
Wish 143 - Ian Barnes and Samantha Waite
SOUND EDITING /dla samego dzwieku warto obejrzec ten film/(tak? Ja stawiam na "Incepcje" i zamawiam budzenie ze snu metoda Edith Piaf...non, rien de rien...tra la la la...) #Ja Ci dam tra la la - baczność! Oj, nuda trochę##### &&& Inception - Richard King
Toy Story 3 - Tom Myers and Michael Silvers
Tron: Legacy - Gwendolyn Yates Whittle and Addison Teague
True Grit - Skip Lievsay and Craig Berkey
***Unstoppable - Mark P. Stoeckinger
SOUND MIXING /pamietam dzwiek tylko z tego filmu/(za wszystkie dzwiekowe subtelnosci) #Incepcja dwa! Zgrać obraz z dźwiękiem tutaj to była gimnastyka, Social Network niech się nie wychyla#&&& Inception - Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo and Ed Novick
***####The King’s Speech - Paul Hamblin, Martin Jensen and John Midgley
Salt - Jeffrey J. Haboush, Greg P. Russell, Scott Millan and William Sarokin
The Social Network - Ren Klyce, David Parker, Michael Semanick and Mark Weingarten
True Grit - Skip Lievsay, Craig Berkey, Greg Orloff and Peter F. Kurland
VISUAL EFFECTS /za oryginalna onirycznosc/(hihi...ja za to samo ale inny film) #Hm, to ja za efekty, które zmarnowały się w złożeniu z resztą#####Alice in Wonderland - Ken Ralston, David Schaub, Carey Villegas and Sean Phillips
&&& Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 - Tim Burke, John Richardson, Christian Manz and Nicolas Aithadi
Hereafter - Michael Owens, Bryan Grill, Stephan Trojansky and Joe Farrell
***Inception - Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley and Peter Bebb
Iron Man 2 - Janek Sirrs, Ben Snow, Ged Wright and Daniel Sudick
WRITING (ADAPTED SCREENPLAY) /za mrocznosc, prosty styl i brak zbednych fajerwerkow/(za wplecenie w opowiesc coenowskiego humoru, ktory tym razem nie poszedl w groteske, bo bez tego to bylby jeden dluuuugi i nuuuudny western...Hihi...niech sie pan Aaron Sorkin uczy od Miszczow!) #za ilość słów na stronę bez zgubienia jakiegoś tam jednak sensu, hi hi! Ja i tak zapamiętam z tego filmu tylko wioślarzy, sorry!#127 Hours - Screenplay by Danny Boyle and Simon Beaufoy
&&& The Social Network - Screenplay by Aaron Sorkin
Toy Story 3 - Screenplay by Michael Arndt. Story by John Lasseter, Andrew Stanton and Lee Unkrich
####True Grit - Written for the screen by Joel Coen and Ethan Coen
***Winter’s Bone - Adapted for the screen by Debra Granik and Anne Rosellini
WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY) /za to, ze sa jeszcze dobre scenariusze z ktorych mozna zrobic dobry film. Wciaz pozytywnie dziwie sie, ze ten film odnosi takie sukcesy. Niech zyje HOPE, kuzynka Alberci, ktora kocha dobre kino. Wiecej takich filmow zycze sobie, Druhnom oraz Panstwu w 2011/ (AMENT. To jest film ktory wchodzi na moja osobista polke z filmami ogladnymi w chwilach calkowitej desperacji.) #W mordę! Znów muszę się zgodzić, choć przez ułamek sekundy wahałam się z Fighterem. A Druhny też musiały niektórym tłOmaczyć, o czym jest King’s Speech? Dorośli, trochę przystosowani autystycy, łączcie się!#Another Year - Written by Mike Leigh
The Fighter - Screenplay by Scott Silver and Paul Tamasy and Eric Johnson. Story by Keith Dorrington, Paul Tamasy and Eric Johnson
Inception - Written by Christopher Nolan
The Kids Are All Right - Written by Lisa Cholodenko and Stuart Blumberg
***#### &&& The King’s Speech - Screenplay by David Seidler
/***Sciana/(####Emcia) #&&&& Bronka, choć nie ma mnie, oj, nie ma. I dziękuję Druhnom za ułatwienie w kolorowaniu TAM #